4 weken taalcursus in Buenos Aires: check! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu 4 weken taalcursus in Buenos Aires: check! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu

4 weken taalcursus in Buenos Aires: check!

Blijf op de hoogte en volg Samantha

20 December 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Hoi allemaal! Mijn 4 weken taalcursus in Buenos Aires zitten erop. Ik heb veel geleerd, ik kan me volgens mij wel enigszins verstaanbaar maken. Alleen het begrijpen en verstaan van die Argentijnen gaat nog een beetje moeizaam.

Ik heb Buenos Aires inmiddels ook alweer verlaten. Ik ben vanochtend na een lange busrit van 14 uur aangekomen in Mendoza, een stad in het westen van het land, dat tegen het andesgebergte aan ligt. Ik ga straks voor nieuwjaar wel weer een paar dagen terug naar Buenos Aires. Ik vind het wel lekker om nu even ergens anders te zijn. Buenos Aires is een leuke stad, maar wel heel groot en vooral heel erg druk, met name het verkeer (overvolle bussen die meer stilstaan dan rijden). Ik merkte dat ik daar de laatste week iets meer moeite mee kreeg. De laatste week was sowieso al 'Just me and the guys', zowel thuis als op school. De helft van mijn klas had maar 2 weken taalcursus geboekt, daarna zijn zij alvast gaan reizen. Sanna en Nick uit Engeland zijn vorige week uit Buenos Aires vertrokken. Hierdoor was het ook meteen wel heel erg rustig in het huis, de afgelopen week waren we maar met zijn zessen.

Naast Spaans leren heb ik ook veel van de stad gezien. Met school zijn we bijvoorbeeld naar La boca geweest, een kleurrijke maar wel heel toeristische wijk in het zuiden van de stad. Afgelopen woensdag heb ik samen met Nick en Andreas het stadion van Boca Juniors bezocht, de club waar Maradona ooit begonnen is. Eén kant van het stadion heeft tribunes die kaarsrecht staan, omdat de bewoners van de huizen naast het stadion hun huizen niet wilden verkopen. Ook zijn we met school naar  de begraafplaats van recoleta geweest, een dure wijk in Buenos Aires. Deze begraafplaats kent eigenlijk meer huizen in plaats van kruizen. Verder heb ik samen met Nick, Nick en Sanna een dagtrip gemaakt naar de deltrarivieren van Tigre. Dat was heel mooi, met huizen met steigers aan de rivieren. Verder heb ik marktjes bezocht, gechilld in de parken van de wijk Palermo en bij de rivier in het natuurreservaat aan de rand van de stad (was echt heerlijk met dat briesje!). We hebben een foodtruckfestival bezocht en ook gewoon regelmatig drankjes gedaan met mensen van school of het huis. Ik ben ook gewoon een paar keer met mijn camera op pad geweest en foto's gemaakt van de stad. Soms was het ook gewoon te warm om iets te doen, vorige week was het ruim 35 graden en heel benauwd. En toen we op zoek gingen naar een goedkoop zwembad, bleek die pas in januari open te gaan. Ik ben ook een paar keer gaan stappen. Dat is hier heel apart. Het begint heel laat, rond 2/3 uur nachts (de eerste keer was het dan ook al licht toen we naar huis gingen), en de jongens zijn hier heel handtastelijk en to the point, ze willen meteen wat van je. Blijkbaar stond er zelfs een stelletje een paar meter van me vandaan seks te hebben tegen de dj tafel.

Er zijn hier sowieso wel meerdere dingen die ik vreemd vind. Er wordt heel veel gedemonstreerd, wel een paar keer per week. Het plein voor het presidentieel paleis is zelfs voor een deel afgeschermd met hekken. Ook zijn zijn ze heel erg fanatiek als het gaat om politiek. Aanhangers van de president beschouwen hem/haar echt als een held, en lopen door de stad met Argentijnse tshirts en vlaggen. Tijdens de presidentswisseling was de sfeer in de stad een beetje te vergelijken met toen Nederland met 5-1 van Spanje won. Ook iets heel grappigs, Argentijnen gebruiken in whatsapp vooral de microfoonfunctie. Overal op straat zie je ze met hun telefoon bijna in hun mond rondlopen.

Jullie hoeven trouwens niet bang te zijn dat ik graatmager terugkom. Hier in Buenos Aires eten ze, naast asado en ander vlees, heel veel pizzas, empanadas (bladerdeeg gevuld met bijvoorbeeld gehakt of kip), Choripans (broodjes chirozoworst) en milanesas (schnitzels). En dat het liefst met ham en kaas.

Dit is denk ik wel de laatste keer dat ik mijn reisverslag via Facebook verspreid. Als je me wilt volgen, kun je jezelf aanmelden voor de emaillijst, dan krijg je een mailtje als er een nieuw verslag op staat. Of je kunt gewoon deze link in de gaten houden natuurlijk ;). Ik ga nu beginnen met het echte backpacken, heb er heel veel zin in. Hasta la proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2255

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 28 April 2016

Backpacken en Vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Landen bezocht: