Bye bye argentina - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu Bye bye argentina - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu

Bye bye argentina

Blijf op de hoogte en volg Samantha

05 Januari 2016 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hallo allemaal! Gelukkig nieuwjaar nog! Dit is mijn laatste dag in Argentinië, morgen vertrek ik naar Brazilië. In de tussentijd ben ik Mendoza, Uruguay en weer terug naar Buenos Aires geweest voor nieuwjaar.

Mendoza was heerlijk rustig vergeleken met Buenos Aires. Vooral op zondag, de dag dat ik aankwam, leek de stad wel uitgestorven. In Mendoza zelf is niet zo heel veel te doen, maar het ligt tegen het Andesgebergte aan, tussen de wijnvelden. Dus in de omgeving van Mendoza is genoeg te beleven. Zo ben ik een dag met twee duitse meisjes naar Maipu geweest, een dorpje een paar kilometer van Mendoza vandaan die veel wijnboerderijen heeft. Daar hebben we fietsen gehuurd en zijn we wijnproeverijen langsgegaan. Ze zijn hier niet zuinig met inschenken! Het hostel zelf was best relaxed met een zwembad in de tuin. Ook heb ik in Mendoza ook voor het eerst in me eentje in een restaurant gegeten, iets wat ik nu inmiddels wel vaker gedaan heb haha.

Na Mendoza ben ik naar Uruguay gegaan. Deze keer had ik camaseats (cama betekent bed) in de bus geboekt, dus ik had een heerlijke busreis. In Uruguay was ik eerst naar Colonia gegaan, waar ik kerst heb gevierd. Colonia was een heel klein maar mooi en rustig dorpje, zo ook het hostel. Een beetje een eenzame kerst dus. Gelukkig had ik Juan nog, waarmee ik op 1e kerstdag mee naar het strand ben gegaan. Vreselijk verbrand tijdens het lopen naar het strand trouwens. Na 2 nachten in Colonia was ik toch wel blij dat ik naar Montevideo kon. Het is veel groter en hier is veel meer te doen. Zo ben ik naar het carnavalsmuseum geweest (blijkbaar vieren ze dat ook daar), leuke marktjes bezocht (en teveel souvenirs gekocht) en naar een soort foodhall van parilla's geweest. Het meest leuke van montevideo vond ik de rambla, de boulevard. Vooral tijdens de zonsondergang heeft dit heel veel sfeer. Serieus elke Uruguayaan zit daar met zijn thermoskan met mate aan de boulevard. Ook ben ik daar nog even naar het strand gegaan (met sjaal om, voor mijn verbrande nek) en heb een kermisje bezocht.

Daarna ben ik weer terug gegaan naar Buenos Aires. Na eerst afgezet te zijn door de taxi (hij liet me echt ontzettend veel betalen) kwam ik in een verschrikkelijk hostel terecht. Vieze keuken, bedden en badkamers (maar 1 wc werkte), nergens airco en vreemde mensen (ex-drugsverslaafden en continue high zijnde personen). Welkom in Buenos Aires! Gelukkig had ik genoeg te doen en kende ik personen buiten het hostel, dus heb niet veel in het hostel gezeten. Zo heb ik venuzuelaans gegeten met een jongen uit venuzuela, ben ik gaan zwemmen in een zwembad in een hotel, ben ik de parken van palermo langsgegaan, heb ik een soort van netwerk-speeddate avond gehad en natuurlijk nieuwjaar gevierd met een heerlijke bbq.

Ik merk wel dat er, behalve dan in het hostel in Mendoza,  overal veel Argentijnen en andere Zuid-amerikanen zitten. Dit zorgt er wel voor dat ik me iets eenzamer voel, want het is veel moeilijker om hier goede contacten mee te leggen door bijvoorbeeld een andere taal en cultuur. Maar ze zijn wel heel aardig hoor, voel me alleen soms een buitenbeentje in groepen.

De vreselijke drukte van Buenos Aires ligt nu weer achter me en op dit moment zit ik, na weer een lange busreis van 19 uur, in Puerto iguazu. Dit is een klein dorpje op de grens met Paraguay en Brazilië, en bekend om de beroemde watervallen die hier een paar km verderop zijn. De komende dagen staan bij mij dus volop in het teken van de iguazu falls. Voor nu is het in ieder geval afscheid nemen van de empanadas, ham/kaas combinaties, mate, milanesas en helaas ook de choripans met chimichurri:(  en dan morgen, op naar Brazilië!

Hasta la proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2256

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 28 April 2016

Backpacken en Vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Landen bezocht: