La primera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Samantha Broekhoven - WaarBenJij.nu

La primera semana

Blijf op de hoogte en volg Samantha

27 November 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Het is vandaag echt hollands weer in Buenos Aires, het regent al de hele dag. Ik heb vandaag geen les omdat het een feestdag is. Eigenlijk was deze feestdag afgelopen maandag, maar omdat afgelopen zondag de presidentsverkiezingen waren hebben ze deze feestdag naar vandaag verplaatst. In Argentinië is namelijk iedereen verplicht om te stemmen, dus dit was gedaan om te voorkomen dat iedereen een lang weekend weg ging. Nog een grappig feitje over de verkiezingen: op de dag van de verkiezingen is het verboden om alcohol te verkopen. Vandaag is dus een mooie dag om een beetje aan mijn Spaans te werken en mijn eerste reisverslag te schrijven.

Nadat pap, mam en Amy mij vorige week op schiphol uitgezwaaid hebben, is er al een hele hoop gebeurd. De vlucht duurde erg lang (14 uur) en ik heb bijna niet geslapen. Eenmaal aangekomen op 'casa pichincha', zoals het huis heet, kreeg ik eerst een rondleiding van Mariano, de eigenaar. Casa Pichincha is een leuk huis, met op de bovenste verdieping een grote keuken waar we eigenlijk altijd zitten, met aangrenzend een dakterras waar je lekker in de zon kunt chillen (dit is de eerste dag dat het regent, verder heeft elke dag de zon geschenen). In november/december is het erg rustig in het huis. Ik deel mijn 4 persoons kamer alleen met Sanna, een Zweeds meisje dat op dezelfde talenschool als mij zit (heel gezellig!). Zaterdagavond was er een asado (bbq) op het dakterras, omdat het de laatste avond was van een grote groep Noren die de afgelopen maanden in het huis verbleven.
Op zondag zijn Sanna en ik naar de wijk San Telmo gegaan. Elke zondag is daar een markt bestaande uit een pleintje en een hele lange straat van een km of twee, waar ze allemaal verschillende spulletjes zoals tassen, boeken, armbanden, schoenen en antieke dingen verkopen. 'S avonds hebben we met een groep in de keuken spelletjes gespeeld en hebben we dan eindelijk Nick en Nick ontmoet, 2 jongens uit de VS en Engeland die net als ons Spaanse lessen op dezelfde school gingen volgen.
Maandagochtend was het dan zover. We hebben eerst ongeveer een halfuur gelopen naar de school (ik loop hier heel veel). Buenos Aires heeft veel mooie gebouwen, maar het is ook een beetje een vieze stad. Er ligt veel hondenpoep op straat (veel mensen hebben hier honden, je ziet ook heel veel honden uitlaat services dat een man dan met een stuk of 10 honden door de stad loopt). Op de pleinen slapen veel zwervers op matrassen of staan er tentjes met spullen van zwervers. De school zit in een heel mooi gebouw aan een van de hoofdstraten van buenos aires. Ik zit in de beginnersklas, die uit 6 personen bestaat (waaronder Nick en Nick).
Ik heb de afgelopen week al heel veel geleerd, en veel oude kennis opgehaald. Ik moet nog wel heel erg wennen aan het Spaans spreken, want dat kan ik nog niet zo goed. Ik merk gelukkig wel dat ik steeds meer in het Spaans begin te denken haha! De school organiseert ook veel dingen naast de lessen. Maandag zijn we naar Puerto madero gegaan, een nieuwe wijk van buenos aires, dat naast een schip en de 'puente de la mujer', een brug dat een beetje op de erasmusbrug lijkt, niet zo heel veel bezienswaardigheden heeft. Woensdag hadden we een lunch waarbij iedereen iets typisch uit zijn eigen land mee moest nemen. Daarna zijn we naar de 14e verdieping van een gebouw gegaan, waar we een mooi uitzicht over de stad hadden. Donderdagavond werd er door de school een asado (de bbq;)) georganiseerd. Wij hadden geluk, want dit werd gehouden op casa pichincha.
Verder ben ik maandagavond met Sanna, Marta (een meisje uit noorwegen) en Ariel (een jongen uit Costa Rica) naar la bomba gegaan. Dit is een concert dat elke maandag door een groep mannen op trommels word gegeven. Het was heel leuk, het had iets Braziliaans achtig vond ik. Daarna zijn we in een soort van optocht naar de afterparty gelopen, onder begeleiding van trommelmuziek. Zelfs de straten werden ervoor afgezet! Dinsdagavond ben ik met Sanna en Marta gaan eten in een heel lekker Peruaans restaurantje, omdat het alweer Marta's laatste dag in Argentinië was.
Dit was wel een beetje een hele uitgebreide beschrijving van mijn eerste week hier. Hasta la proxima!

  • 27 November 2015 - 21:17

    Theo:

    Sammy leuk om te lezen dat het goed met je gaat. We kijken uit naar het volgende reisverslag. Hier alles sok E n het begint lekker koud te worden. De Wuijtsjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 2263

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 28 April 2016

Backpacken en Vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika

Landen bezocht: